adynatisma - kafetzopoulos τροφές που παχαίνουν Τρoφές που αυξάνουν την όρεξη adynatisma kafetzopoulos

Νοιώθετε να πεινάτε; Πρέπει να φάτε. Τί γίνεται όμως όταν οι τροφές που επιλέγετε να καταναλώστε σας κάνουν να πεινάτε ακόμη περισσότερο; Όχι δεν φταίτε εσείς, αφού η πείνα είναι το αποτέλεσμα πολλών και πολύπλοκων αλληλεπιδράσεων που συμβαίνουν στο στομάχι, στον εγκέφαλο, στον πάγκρεας, στο έντερο και στο κυκλοφορικό σύστημα» και κάποιες τροφές παρεμβαίνουν σε αυτές και αντί να μας προκαλούν κορεσμό μας ανοίγουν ακόμη περισσότερο την όρεξη. Οι επικίνδυνες τροφές είναι:

Το λευκό ψωμί και οι χυμοί
Ανεβάζουν και στη συνέχεια ρίχνουν απότομα τα επίπεδα σακχάρεως στο αίμα.

To αλκοόλ
Mειώνει τα επίπεδα της λεπτίνης, δηλ. της ορμόνης που έχει «σχεδιαστεί» για να περιορίζει την πείνα.

Τα αλμυρά σνακ
Γεννούν την επιθυμία για γλυκό εξαιτίας της γρήγορης κατανάλωσης απλών υδατανθράκων που επίσης επηρεάζουν τα ανώτερα και κατώτατα επίπεδα ινσουλίνης.

Τα γεύματα από fast food
Τα trans λιπαρά που περιέχουν έχουν φτιαγμένα για να μεγαλώνουν την επιθυμία για φαγητό. Πχ ερεθίζουν το έντερο αλλοιώνοντας την ικανότητα του οργανισμού να παράγει τις απαραίτητους νευροδιαβιβαστές που ελέγχουν την όρεξη.

Τα MSG
Είναι χημικές ουσίες που προστίθενται σε αρκετά φαγητά, όπως το κινέζικο, τροφές σε κονσέρβες όπως λαχανικά, σούπες κλπ, για να ενισχύσουν τη γεύση) – ενισχύει την όρεξη κατά 40% καθώς επιδρά επίσης στην ορμόνη λεπτίνη.

Τα «λευκά» μακαρόνια
Έχουν ακριβώς την ίδια επίδραση με το λευκό ψωμί αλλά θεωρούνται πιο «ύπουλα» γιατί μπορεί κανείς να καταναλώσει πολύ μεγάλες ποσότητες.

Τα δημητριακά για παιδιά
Φτιάχνονται από λευκό αλεύρι όπως και το λευκό ψωμί και προκαλούν αυξομειώσεις στα επίπεδο ινσουλίνης. Η κατανάλωση τροφών με τόσο υψηλή συγκέντρωση υδρογονανθράκων το πρωί, δηλ. τη στιγμή που τα επίπεδα κορτιζόλης είναι υψηλά, αποτελεί διπλή επίθεση στον μεταβολισμό.

Η πίτσα
Ο λόγος που δεν μπορούμε να φάμε ποτέ μόνο ένα κομμάτι έχει αν κάνει με τον συνδυασμό του λευκού αλευριού της ζύμης, των υδρογονωμένων ελαίων, των επεξεργασμένων τυριών και των συντηρητικών που επίσης ρίχνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και μειώνουν τους ρυθμούς παραγωγής των ορμονών κορεσμού.

 

 

Sources

www.times.com

www.huffingtonpost.gr