Μιας που το καλοκαίρι αυξάνονται πολύ οι επισκέψεις σε ταβέρνες και εστιατόρια, είναι πολύ σημαντικό να προσέχουμε πολύ αυτά που θα παραγγείλουμε. Οι μελέτες δείχνουν ότι όταν αυξάνονται οι επιλογές φαγητού, αυξάνεται αναλογικά και η κατανάλωση. Όσον αφορά τα ορεκτικά, επειδή κάθε πιατάκι έχει περίπου όσες θερμίδες έχει και ένα πιάτο φαγητού, η επιλογή τους είναι κρίσιμης σημασίας.

Ιδανικά προσπαθούμε να έχουμε στο τραπέζι μας είτε σαλάτα και κυρίως γεύμα είτε κάποια ορεκτικά. Όχι και τα δύο! Επιπλέον προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε τα τηγανητά ορεκτικά, σαγανάκι, πίτες, τηγανητές πατάτες, τυροκροκέτες κ.α, τα οποία είναι γενικά πλούσια σε θερμίδες, περισσότερες και από το κυρίως πιάτο σας. Αν όμως θέλουμε να έχουμε κάποια ορεκτικά, κάνοντας κάποιες έξυπνες κινήσεις, θα μπορέσετε να γλυτώσετε εκατοντάδες θερμίδες!

Ας δούμε αντικαταστάσεις που μπορείτε να κάνετε και επιλέξτε:

  • Μανιτάρια πλευρώτους ή ψητά λαχανικά (50-60 θερμίδες) αντί για τηγανητά κολοκυθάκια (250 θερμίδες/μερίδα).
  • Πατατοσαλάτα (280 θερμίδες), αντί για πατατοκεφτέδες (500 θερμίδες/μερίδα).
  • Ψητή φέτα (250 θερμίδες), αντί για τυροκροκέτες (480 θερμίδες/μερίδα).
  • Μπρουσκέτες με σάλτσα ντομάτας (40 θερμ./τεμάχιο), αντί για τυρόπιτα (320 θερμίδες).
  • Πατάτες φούρνου (160 θερμίδες), αντί για τηγανητές πατάτες (400-500 θερμίδες/μερίδα)
  • Καρπούζι (60 θερμίδες/φέτα), γλυκό (400-500 θερμίδες/100γρ. σε οποιοδήποτε γλυκό).

 

Καλό καλοκαίρι!