ypertasi kai diatrofi kafetzopoulos nikow  Διατροφή για την αντιμετώπιση της υπέρτασης ypertasi kai diatrofi kafetzopoulos nikow

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο, άμεσα και έμμεσα, στην πρόληψη της διαταραχής της πίεσης και της εμφάνισης της αρτηριακής πίεσης, μέσω των παρακάτω παραμέτρων:

  • Του ελέγχου του σωματικού βάρους.
  • Της αύξησης καλίου, κυρίως από φρούτα και λαχανικά.
  • Της μείωσης στην πρόσληψης νατρίου
  • Της μείωσης της κατανάλωσης κορεσμένων λιπαρών
  • Της επαρκούς κατανάλωσης ω-3 λιπαρών οξέων

Τι να κάνετε για την αντιμετώπιση της υπέρασης

  • Ελέγχετε τις ετικέτες των τυποποιημένων προϊόντων για την περιεκτικότητα σε νάτριο, καθώς τα ¾ της ημερήσιας κατανάλωσης είναι κρυμμένα σε μεταποιημένα τρόφιμα. Χαμηλής περιεκτικότητας θεωρείτε τρόφιμο με 0,25 g αλάτι (0.1g νάτριο) ανά 100 γραμμάρια και υψηλής περιεκτικότητας με 1,25 g αλάτι (νάτριο 0,5 g) ανά 100 γραμμάρια.
  • Στην μαγειρική σας και στο τραπέζι δώστε γεύση στα φαγητό με μυρωδικά, μπαχαρικά, κρασί, λεμόνι ή ξύδι και μην προσθέτετε αλάτι.
  • Προτιμήστε τα φρέσκα ψάρια, πουλερικά και άπαχο κόκκινο κρέας αποφεύγοντας τα κονσερβοποιημένα, καπνιστά ή επεξεργασμένα.
  • Αφήστε μέσα σε νερό τρόφιμα που είναι πλούσια σε αλάτι (πχ. φέτα) και αποφύγετε τα αλμυρά τυριά.
  • Περιορίστε τα αλλαντικά και τα τρόφιμα που διατηρούνται σε άλμη (πχ. πίκλες, τουρσιά, ελιές, φέτα) και τα συνοδευτικά (πχ. μουστάρδα, κέτσαπ).
    • Αποφύγετε το προπαρασκευασμένα φαγητό (πχ έτοιμες πίτσες, κατεψυγμένα γεύματα), σούπες εμπορίου, κύβους για την μαγειρική και salad dressings — αυτά περιέχουν συνήθως μεγάλη ποσότητα αλατιού.
  • Στοχεύστε στην κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων την ημέρα φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια φυτικές ίνες και κάλιο.
  • Αυξήστε την πρόσληψη ασβεστίου επιλέγοντας γαλακτοκομικά προϊόντα και τυρί χαμηλών λιπαρών, μικρά ψάρια με τα κόκκαλα, μπρόκολο, αμύγδαλα. Συστήνονται 2-3 μερίδες την ημέρα.
  • Επιλέξτε δημητριακά πρωινού, ζυμαρικά και ψωμί ολικής αλέσεως για να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών.
  • Καταναλώστε λιπαρά ψάρια 2 φορές την εβδομάδα. Τα ω3 λιπαρά οξέα που περιέχουν συμβάλουν στην προστασία της καρδιάς. Καλές επιλογές είναι ο σολομός, οι σαρδέλες, το σκουμπρί , η ρέγκα και η πέστροφα.
  • Διατηρείτε ένα φυσιολογικό σωματικό βάρος καθώς απώλεια βάρους 5-10% του αρχικού σας βάρους θα σας βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Περιορίστε την κατανάλωση οινοπνεύματος.
  • Ασκηθείτε πάντα με την σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας.