Μήπως σας παχαίνει η κουζίνα σας; images q tbn ANd9GcTGnfgBKREr4uQY5eg18xuio1Li6rt8zUfSQGQTYQzB3kQ0czKK

Είναι δυνατόν το μέγεθος των πιάτων και των μαχαιροπίρουνων, το σχήμα των ποτηριών, το χρώμα των τοίχων και η ταξινόμηση των τροφίμων στο ψυγείο να επηρεάζουν την διατροφή μας; Τα υπάρχοντα επιστημονικά στοιχεία είναι κατηγορηματικά: ναι, όλα μπορεί να παίξουν τον ρόλο τους.

Το συμπέρασμα των ερευνών του είναι πως διαρκώς μας «παγιδεύει» το περιβάλλον του σπιτιού μας, ωθώντας μας να καταναλώνουμε καθημερινά 100-200 θερμίδες περισσότερες απ’ όσες χρειαζόμαστε ή θέλουμε.

  • Οργανωμένο ψυγείο.
    Όπως κι αν είναι ταξινομημένα τα τρόφιμα, υπάρχουν τριπλάσιες πιθανότητες να φάμε αυτό που πρώτο «αιχμαλωτίζει» τη ματιά μέσα στο ψυγείο – και όχι το πέμπτο ή το δέκατο.
    Αν, λοιπόν, στο οπτικό μας πεδίο βρίσκονται πρώτα φρούτα και λαχανικά (και όχι λ.χ. τοστ και γλυκά), είναι πολύ πιθανότερο να καταναλώσουμε αυτά για δείπνο παρά να ψάξουμε κάτι παχυντικό που θα βρίσκεται στο πίσω μέρος του ψυγείου. Τόσο απλό.
  • Κλειστή τροφοθήκη. Κατά την ίδια λογική, «είναι χίλιες φορές προτιμότερο να έχει κανείς κλειστή τροφοθήκη παρά ράφια φύλαξης των τροφίμων, ιδίως όταν σε αυτά τοποθετούνται διάφορα σνακ που δεν χρειάζονται προετοιμασία για να καταναλωθούν».
  • Μικρότερα πιάτα και μαχαιροπίρουνα. Παραδοσιακά τρώμε το 92% του φαγητού που βρίσκεται στο πιάτο μας και το μέγεθος του πιάτου παίζει καθοριστικό ρόλο στο πόσο θα φάμε.Σε μία από τις μελέτες λ.χ. που πραγματοποιήθηκε σε 168 εθελοντές οι οποίοι πήγαν κινηματογράφο, ανακάλυψε πως όταν αγόραζαν extralargeμερίδα ποπ κορν, έτρωγαν μηχανικά 45% περισσότερο απ’ ό,τι όταν αγόραζαν την large μερίδα (και στις δύο περιπτώσεις, ποτέ δεν άδειαζαν εντελώς το μπωλ).Συνολικά, οι μελέτες του έχουν δείξει πως μπορούμε να μειώσουμε κατά 22% τις θερμίδες που καταναλώνουμε, επιλέγοντας να τρώμε σε πιάτα με διάμετρο 5 εκατοστά μικρότερη απ’ ό,τι αυτά που ήδη έχουμε.
  • Ψηλά και λεπτά ποτήρια. Αλλαγή πιθανώς χρειάζονται και τα ποτήρια μας. Ο δρ Γουάνσινκ ζήτησε από μπάρμεν να φτιάξουν τα ίδια κοκτέιλ, αλλά σε ποτήρια με διάφορα μεγέθη. Ανακάλυψε πως οι επαγγελματίες έβαζαν περισσότερο αλκοόλ στα κοντά και φαρδιά ποτήρια παρά στα ψηλά και λεπτά.
  • Άλλη μελέτη, σε παιδιά που πήγαιναν κατασκήνωση, έδειξε πως κι αυτά έπιναν περισσότερα όταν χρησιμοποιούσαν χαμηλά και φαρδιά ποτήρια, απ’ ό,τι όταν χρησιμοποιούσαν ψηλά και λεπτά, ενώ τρίτη μελέτη έδειξε πως όταν χρησιμοποιούμε κοντά και φαρδιά ποτήρια βάζουμε κατά 37% περισσότερο υγρό απ’ ό,τι στα ψηλά και λεπτά του ίδιου όγκου. Συμπέρασμα: «Για να γίνεις λεπτός, να χρησιμοποιείς λεπτά ποτήρια», λέει παραστατικά ο δρ Γουάνσινκ.
  • Φυσικό χρώμα στον τοίχο. Και μια τελευταία αλλαγή: βάψτε τους τοίχους στον χώρο όπου θα τρώτε (κατά προτίμηση έξω από την κουζίνα, αλλά και μακριά από τηλεόραση και pc) με φυσικά χρώματα. Αν το χρώμα είναι πολύ φωτεινό, θα σας προκαλέσει υπερδιέγερση και θα σας κάνει να τρώτε γρήγορα και συνεπώς πολύ, ενώ αν είναι σκούρο θα σας κάνει να τρώτε μεν αργά αλλά περισσότερο απ’ όσο θα θέλατε.

 

 

Πηγή: www.tanea.gr