διατροφή στην εργασία νίκος καφετζόπουλος διατροφη στην δουλεια Διατροφή στον χώρο εργασίας

Οι ώρες που οι περισσότεροι περνάμε στο γραφείο είναι πολλές και συχνά αγχωτικές με αποτέλεσμα να τρώμε κάτι πρόχειρο απ’ έξω, ή να περνάμε όλη τη μέρα νηστικοί και στη συνέχεια να καταφεύγουμε σε υπερκατανάλωση φαγητού και θερμίδων όταν επιστρέφουμε κουρασμένοι στο σπίτι. Επίσης, πολλές φορές, οι διατροφικές επιλογές που κάνουμε στη δουλειά, μας αφήνουν κουρασμένους, χωρίς ενέργεια και μακροπρόθεσμα μπορεί να μας οδηγήσουν στο να πάρουμε περιττά κιλά που μας χαλούν τη διάθεση. Υπάρχουν όμως τρόποι να οργανώσετε τη μέρας σας στη δουλειά κατά τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να μπορείτε να εντάξετε και την ισορροπημένη διατροφή μέσα στο πλαίσιο αυτής.

Ακολουθούν μερικές απλές και πρακτικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν ιδιαίτερα να το πετύχετε.

Πριν τη δουλειά: Αφιερώστε λίγο χρόνο για το πρωινό σας. Ακόμα και αν δεν προλαβαίνετε να το πάρετε στο σπίτι τότε μπορείτε με το που θα φτάσετε στην εργασία σας να το καταναλώσετε.

Μερικές ιδέες για το πρωινό σας:

  • Δημητριακά ολικής αλέσεως ή βρώμη με γάλα 1.5% λιπαρά ή γιαούρτι 2% λιπαρά
  • Ψωμί ολικής αλέσεως με αβοκάντο & 1 αυγό βραστό σε φέτες, λίγο αλάτι/μαύρο πιπέρι
  • Τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως, τυρί light & γαλοπούλα, φρούτο εποχής ή χυμό

 

Για όλες τις ώρες:

Φροντίστε να έχετε μαζί σας τροφές για τσιμπολόγημα! Αν κάνετε σωστές επιλογές σε ποιότητα και ποσότητα, αυτά τα ενδιάμεσα γεύματα είναι θαυματουργά. Μας τονώνουν, μας βοηθάνε να ελέγξουμε τα επίπεδα της όρεξής μας πριν το κυρίως γεύμα και να αποφύγουμε έτσι την υπερκατανάλωση τροφής.

Μερικές ιδέες:

  • Φρούτο εποχής και λίγους ανάλατους ξηρούς καρπούς
  • Ξερά φρούτα και λίγους ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Γιαούρτι 2% λιπαρά σκέτο ή με φρούτο εποχής.

Και για «κυρίως» τι τρώμε;

Η αλήθεια είναι ότι το κυρίως γεύμα χρειάζεται λίγη προετοιμασία, υπάρχουν όμως και κόλπα:
* Τις ημέρες που μαγειρεύετε μπορείτε να φτιάχνετε μεγαλύτερες ποσότητες, τις οποίες να φυλάσσετε στο ψυγείο ή στην κατάψυξη και να τις παίρνετε μαζί σας στη δουλειά τις επόμενες ημέρες.
* Αφιερώστε λίγο χρόνο το Σαββατοκύριακο για να ετοιμάστε μερικά από τα γεύματα της εβδομάδας.
* Προτιμήστε φαγητά που μεταφέρονται εύκολα και που –αν δεν υπάρχει η δυνατότητα να ζεσταθούν- μπορούν να φαγωθούν και κρύα.

Μερικές ιδέες:

  • Πράσινη σαλάτα (π.χ. μαρούλι) σκέτη ή με ποικιλία ωμών λαχανικών (π.χ. ντομάτα, αγγούρι, πιπεριά, τριμμένο καρότο, καλαμπόκι), τόνο σε νερό (με λίγη μαγιονέζα light) ή καπνιστό σολομό ή κατίκι ή τυρί cottage ή φέτες γαλοπούλας, ελαιόλαδο & ψωμί ολικής αλέσεως ή φρυγανιές σικάλεως ή κριθαρένιο παξιμάδι.
  • Απλή και ελαφριά σαλάτα του Σεφ με μαρούλι, ντομάτα, αγγούρι, γαλοπούλα ψιλοκομμένη, αυγό βραστό, τυρί τριμμένο light και dressing με λίγη κέτσαπ και μαγιονέζα light.
  • Σαλάτα του Καίσαρα εύκολη, απλή και ελαφριά με μαρούλι, κοτόπουλο, καλαμπόκι, τυρί τριμμένο light, crouton ολικής αλέσεως και απλό dressing (π.χ. ελαιόλαδο, μπαλσάμικο και μουστάρδα).

Αν ωστόσο θέλετε να παραγγέλνετε κάντε πιο υγιεινές επιλογές όπως:

  • Σαλάτες με κοτόπουλο ή τόνο (όπου αντί για κάποια λιπαρή sauce βάλτε ελαιόλαδο και λεμόνι ή ξύδι ή μπαλσάμικο).
  • Καλαμάκια κοτόπουλο με σαλάτα και αλάδωτη πίτα.

Ροφήματα στο γραφείο

Συνήθως πίνουμε αρκετά ροφήματα στο γραφείο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αυτό μπορεί να αποδειχτεί επικίνδυνο για τη σιλουέτα μας, καθώς σε πολλά ροφήματα βρίσκονται κρυμμένες αρκετές θερμίδες! Αποφύγετε τα πολύπλοκα ροφήματα με γεύσεις, σιρόπια και σαντιγύ. Προτιμήστε ροφήματα βοτάνων χωρίς ζάχαρη (π.χ. πράσινο τσάι), καφέ σκέτο ή με λίγο γάλα light ή/και λίγη καστανή ζάχαρη, αναψυκτικά light, ανθρακούχο νερό ή κάποιο ρόφημα με κακάο (κακάο με νερό ή γάλα 1.5% λιπαρά λίγη ζάχαρη).

Μην ξεχνάτε να καταναλώνετε υγρά και κυρίως νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας σας στη δουλειά. Ένα μπουκαλάκι πάνω στο γραφείο σας δίπλα στον υπολογιστή σας θα σας βοηθήσει να θυμάστε ότι πρέπει να διατηρείτε τον εαυτό σας ενυδατωμένο.
Συμπερασματικά, μπορεί ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι πολλές ώρες στη δουλειά να μειώνουν τον χρόνο στον οποίο θα μπορούσαμε να παρασκευάσουμε το φαγητό  της ημέρας, ωστόσο μπορούμε ακολουθώντας κάποιες απλές συμβουλές να τρεφόμαστε υγιεινά  κατά τη διάρκεια της εργασιακής μας μέρας.

 

 

 

 

Πηγή: Holmesplace.gr